torsdag 21 juni 2012

Blush




Här är två cremerouge som är relativt nya i min samling. Jag hade bara en cremerouge innan så jag antar att det var mitt undermedvetna jag som köpte dessa ;)
Enligt mig passar sig dessa två rouge bäst att applicera på 'äpplena' av kinderna.

Det ena, i prickig förpackning, är TopShops Head Over Heels. Det är ett korallfärgat rouge, och vad jag läst mig till såhär i efterhand är det ganska så ombloggat & hyllat. På bilden färgen ser ut att vara väldigt stark, men när man arbetat in den blir den väl fin och kan bara 'anas' på kinderna (antar att detta går att bygga upp). Vad jag verkligen gillar med detta rouge är att det är matt, helt utan skimmer, såklart den underbara lystern den ger och att det är relativt lättarbetat (min erfarenhet är att cremerouge kräver lite mer jobb än ett puderrouge man bara kan svepa på i förbifarten). Att förpackningen är så söt och har en spegel i sig är även detta ett stort plus :)
Vad som skulle kunna vara ett minus för denna produkt är att färgen "fadar" ganska snabbt och, som jag skrev innan, bara anas på kinderna. Jag gillar dock att det är så. Att jag köpte detta rouge i sommartider var kanske lite dumt då jag tror att färgen gör sig bättre på vinterbleka kinder.
Priset är överkomligt. Jag kommer inte riktigt ihåg av den kostade i affären, men på Topshops hemsida kostar den 6 pund, vilket borde vara ungefär 65 kr. Jag tror dock att den var något dyrare i affär.


Det andra cremerouget jag köpte på mig köpte jag snabbt inne på en affär i Berlin och jag tror tyvärr inte denna produkt säljs i Sverige (rätta mig om jag har fel!). Rouget är från Maybelline och heter Dream Touch Blush, i färgen 07 som ska vara åt plommon-hållet enligt hemsidan. Om det får mig att tänka på plommon vet jag inte, jag tycker att den har en mer varm, rosa ton med ett skimrande inslag åt guld-hållet. Detta rouge är alltså inte matt utan skimring, vilket passar sig lite bättre såhär på sommaren enligt mig.
Formulan är otroligt krämig, utan att kännas kletig på huden och den är lättarbetat och vad jag upplevt hittills, otroligt dryg. Endast lite, lite behövs av produkten och färgen sitter kvar länge.
Eftersom jag köpte denna lilla glasburk (ett - med glasburk förresten, gillar inte det!) i all hast på semester kommer jag inte riktigt ihåg vad den kostar, ber om ursäkt för jag har så dålig koll. Men den var absolut inte dyr, och jag vet att den var värdig sitt pris :) 
Ytterligare ett minus, eller snarare en irritation är att ingen av dessa produkter har något namn annat än på hemsidan (och möjligtvis i affärerna..). På burken står bara att det är färgen 07, och det är lite tråkigt tycker jag.
Enligt Maybellines hemsida finns den i 3 andra färger, och jag önskar jag kunde få tag på färgen 02-Peach, någonstans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar