torsdag 21 juni 2012

Nivea Visage Refreshing Cleansing Wipes (for Normal & Combination Skin)

Nu tänkte jag prata om en produkt jag inte gillar.


Och det är Niveas Daily Essentials Refreshing Facial Cleansing Wipes.
Jag har så raka ögonfransar så jag använder i stort sett alltid vattenfast mascara. Och det kräver sina verktyg för att få bort!
Så, jag började använda dessa i vintras och jag älskade dom! De kommer 25 st avsminknings servetter i en förpackning och jag upptäckte att Rusta sålde dom i 2pack för 69 kr. Och dom tog bort mascaran utmärkt, utan att lämna en oljig hinna som andra make-up removers för vattenfast mascara lätt gör. Ett kap alltså!
Men tyvärr, efter ungefär 2 månaders användning så började jag känna att jag blev öm i/runt ögonen efter att ha tvättat bort sminket, och även mina kinder blev irriterade & röda. Nu kan jag inte ens använda dom, för det känns som att huden nästan rivs upp! Och då tycker jag inte att jag har speciellt känslig hud. De är väldigt starkt parfymerade, så jag misstänker att det i samband med att ytan på servetterna inte är speciellt mjuk gör att jag blir irriterad i huden.
Jag har helt enkelt fått gå tillbaka till olje-indränkta bomulls rondeller för att ta bort min vattenfasta mascara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar