torsdag 14 juni 2012

TESTING TESTING

Hi!
Så, jag är tillbaka från Berlin. Köpte lite olika sminkpryttlar där och tänkte alltså jag skulle pröva på det här med att skriva om skönhetsprodukter. Men, först av allt vill jag bara be om ursäkt för de hemskt dåliga bilderna. Har upptäckt att min kompaktkamera verkligen inte är speciellt bra så bilderna är tagna med min iPhone kamera. OCH, jag vill även be om ursäkt för hur min blogg ser ut. Jag vet att den verkligen inte är speciellt stilren, men blogspot och jag går verkligen inte ihop..

Iallafall, här är två av produkterna jag köpte i Berlin;





Benefits Industrial strenght concealer Boi-ing i färgen 02. Skrev ju i förra inlägget att jag var sugen på en Mac produkt, men personalen vid de båda Mac diskarna var på något sätt så otrevliga, så jag bestämde mig för att bojkotta dom och valde istället något från Benefits. Att det blev en concealer beror på att jag tycker att det är oerhört svårt att hitta en bra concealer som inte lägger sig i vecken, så det kändes värt att lägga några slantar på just denna. Hade inte speciellt mycket om denna innan, men jag gillar den verkligen! Har bara hunnit använda den två gånger, men den är oerhört lättarbetat, har en bra konsitens och lägger sig inte i vecken vid ögonen. Så jag är absolut nöjd över att jag köpte den! 22 euro (ca 203 kr) fick jag betala för den.



(ena bilden min, ena bilden från weheartit)
Nästa produkt jag köpte var ett helt random nagelack jag köpte i bara farten. Jag var inne i smink(?)affären D&M och kikade på budgetmärken som inte finns här hemma i Sverige, och valde detta nagelack mest för att jag ville pröva något nytt märke och för att jag inte har något så rosa om detta faktiskt är (återigen, sorry för de dåliga bilderna!). Lacket kommer från märket Catrice, som jag aldrig hört något om innan, färgen heter The pinky and the brain (nr 790) och jag tror att flaskan kostade högst 3 Euro. Prövade lacket för första gången nu ikväll, och jag ångrar bittert att jag inte köpte fler färger av detta märke! Det är väldigt lättmålat, ett lager räcker och penseln är lagom bred med en lätt rundan topp. Ett riktigt kap! Färgen är så fin, och känns väldigt oväntat för att tillhöra mig. 



Detta var alltså mitt första 'riktiga' inlägg i denna blogg, so be nice to me ;)
Puss Amanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar